dinsdag 8 oktober 2013

mama & Joanne op stage

Het is dinsdag vandaag. Dinsdag oftewel stage dag. Vandaag heb ik weer stage gelopen. Ik heb van huis 2 modellen geregeld want het werd hoog tijd dat ik wat stage opdrachten ging afronden. Vanmorgen was Joanne er om 9 uur. Ik heb eerst haar haren gewassen en daarna ben ik haar haren gaan knippen. Toen ik hier helemaal mee klaar was heeft Corné het gecontroleerd. Na wat kleine verbeterpuntjes was ik klaar met het knippen. Ondertussen was het haar helemaal droog dus ik moest het een beetje nat maken voor het föhnen.  Ook heb ik er curl mousse in aangebracht van onze nieuwe lijn van Davines ( more inside ). Nadat ik dit in het haar had verdeeld heeft Corné mij de juiste föhn techniek laten zien. Daarna ben ik zelf verder gegaan.. Dit was een hele klus aangezien Joanne prachtig lang haar heeft. Op een gegeven moment keek ik op de klok. 5 over 12. Ik dacht dit kan nooit. De klok staat verkeerd. Ik vroeg aan Joanne hoelaat het echt was. 5 over 12 was haar antwoord. Mijn ogen rolden bijna uit mijn hoofd haha. De tijd was ongemerkt zo hard gegaan. 
Ze heeft de hele morgen gezeten voor me maar, dit wel voor een prachtig eindresultaat. 










Vanmiddag zou mama komen voor een permanent. Toen ze 1 uur aankwam ben ik begonnen met het haar te wassen. Daarna kwam Corné kijken hoe mijn moeders haar is. De permanent zat er aan de onderkant nog redelijk goed in volgens Corné. Ik was het hier niet helemaal mee eens maar, ik moest eerst het haar gaan knippen. Dit heb ik gedaan en daarna begreep ik heel goed wat Corné bedoelde. Door het knippen knapte het haar al een heel eind op en zag je duidelijk de krul aan de onderkant. Het zou dus zonde zijn als ik zonder goed naar het haar te kijken al was gaan permanenten. Dan zou ik zonder dat het nodig is over de oude permanent heen gaan. Nu is permanent vloeistof niet de vriendelijkste vloeistof voor het haar dus dat zou echt zonde zijn. 
Dus besloten Corné en ik dat ik beter een deel permanent kon doen bij het nodige gedeelte.. de bovenkant. 


Nadat ik de wikkels had ingedraaid en de rest van het proces had gedaan heb ik mijn moeders haar nog geföhnd. Ook zij heeft de hele middag gezeten voor mij maar, ook met een prachtig eindresultaat. 

Dankbaar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten