donderdag 17 oktober 2013

heer knippen, heer föhnen & dame knippen+watergolven.


Vandaag had ik een drukke 1 na laatste school dag. Morgen hebben  we nog theorie lessen. Dit is de laatste kans om mijn opdrachten af te tekenen voor de vakantie. Ik moest alleen nog heren modellen.
Gelukkig was er een  heer tussen de andere klanten. Ik heb die meneer eerst gewassen en daarna geknipt. Hij was al 3 maanden niet naar de kapper geweest. Dit was ook goed te zien. Gelukkig is hij goed opgeknapt van de knipbeurt. Hij kwam zo onverzorgd binnen. Gelukkig ging hij heel verzorgd en blij de deur uit. 





Mijn klasgenootje had ook een heren model. Die meneer wilde ook geföhnd worden. Zij had geen opdracht bij haar dus mocht ik meneer föhnen. Ik had wel mijn opdracht bij me. Het was een super aardig mannetje. Komt overigens binnenkort ook weer terug voor een ander klasgenootje om te föhnen. Ook hij had nog een 'bos' haar vergeleken bij andere mannen. 


Het was wel leuk om deze meneer te föhnen, want hij komt ondertussen al zo lang op de kappersschool. En weet dus na al die jaren ook al lang waarop de leraressen letten. Zo dacht ik klaar te zijn. En hij vond nog een deukje in zijn haar. Hij zei  'Kijk hier moet je nog even föhnen, anders krijg je op je sodemieter van de juf hoor' wel grappig, want hij had nog gelijk ook. Ik had dat plukje niet gezien. Zo leer je eigenlijk van je eigen klant om echt kritisch kritisch te zijn. Nooit verkeerd. En weer leuk om wat te leren!



Toen dacht ik aan het einde van de morgen klaar te zijn.. stond opeens mijn vaste klant voor m'n neus. Ze kwam 2 weken eerder. Hier wist ik niets vanaf maar goed.. jezelf weer professioneel opstellen. Lachen en gaan. Vond het niet eens erg hoor. Lekker druk! 
Mevrouw wilde geknipt worden en daarna gewatergolfd. Ik was binnen een uur klaar met haar. Het was lekker vlot gegaan. En ik heb haar nu anders geknipt als de vorige keer. Dit stond haar ook veel en veel beter. Leuk om dat dan te ondervinden :).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten