woensdag 16 oktober 2013

dame permanent & dame snijden.

Vandaag hadden we een vervanger op school. Mevrouw Hogentoren zou onze klas over nemen. Ik was al vroeg op school en had het met haar over modellen. Ik vertelde haar dat ik nog 1 permanent klant moest permanenten voor mijn portfolio map. Ze ging gelijk op de lijst kijken en er had een permanent klant gebeld naar school. 'Die is voor jou' zei ze.
Kwart voor 10 kwam mijn klant naar mij toe. Ik ben snel begonnen met het haar te wassen. Daarna ben ik vragen gaan stellen om er achter te komen wat de krul wens was van mevrouw. Dit was een grove krul dus ik wist meteen welke wikkels ik zou gaan gebruiken. Ik ben begonnen met wikkelen.
Het tempo zit er nu echt lekker in en blijf het leuk vinden om iemand te permanenten. Nadat ik alles had ingewikkeld volgden de processen. Jullie kennen ze ondertussen al wel. :)

Toen ik de wikkels eruit haalde zag ik meteen dat de krul er heel goed inzat. Goed teken dus! Natuurlijk heb ik dit keer ook het haar geknipt en geföhnd. Ik was nog voor 1 uur helemaal klaar. Had nog niet gegeten, want ik was druk bezig geweest.







Onverwachts kwamen er opeens klanten binnen. Aangezien mijn klas weer eens totaal niet enthousiast was en er meiden even snel weg liepen om vervolgens terug te komen als de klanten waren op verdeeld.. heb ik een klant aangenomen. Nog niet gegeten en gedronken. Toch  moet je dan weer leuk en lief lachen en jezelf professioneel opstellen.
De mevrouw die ik als klant had wilde gesneden ipv geknipt worden. Dit had ik nog niet eerder gedaan, maar Dat wist zij natuurlijk niet. Ik deed alsof ik niets anders doe als kapsels snijden. Hierdoor was mijn klant gerustgesteld. En uiteindelijk was ze ook super blij met het eindresultaat. In het vervolg word ze zelfs ook nog mijn vaste klant. Super tof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten