vrijdag 28 juni 2013

model school

Vandaag zouden de 'Van Gelders' gepermanent worden. ( zie eerdere blogs ) Ze komen elke week om te watergolven maar, nu vlak voor de vakantie moesten ze gepermanent worden. Er zouden al 2 klasgenoten deze dames doen als klant maar, 1 van mijn klasgenoten was ziek dus ik mocht permanenten. Ik wilde dit zelf graag doen omdat, ik het leuk vind om een lange behandeling te doen. permanenten+knippen+watergolven/föhnen. Dan zou je dus veel opdrachten kunnen aftekenen. Nu heb ik al best veel opdrachten af dus dan houd het aftekenen op. Niet dat ik het erg vind om opdrachten dubbel te doen. Dit is alleen maar oefenen oefenen oefenen. Ik ben nog lang geen perfecte kapper dus het kan geen kwaad. En ik ben liever met een klant bezig dan op mijn oefenhoofd. ;)

Om terug te komen bij m'n permanent... Eerst heb ik een DAB-plan ingevuld en daarna heb ik het haar gewassen. Toen ben ik begonnen met het permanenten.Wij moeten in een uur een permanent ingewikkeld hebben. Ik weet van mijzelf dat als ik een wekkertje op 60 minuten zet en die voor me neer leg dat ik helemaaal zenuwachtig word en ga stressen. Dit heb ik dus niet gedaan. Ik heb op mijn horloge gekeken toen ik ben begonnen en toen ik klaar was. Ik had er dus net iets langer als een halfuur over gedaan. Terwijl ik alles in mijn eigen tempo had gedaan. Ja, toen was ik best trots op mijzelf haha. Na het indraaien ben ik de stabilisatie vloeistof gaan halen. Toen ik dit over de wikkels en het haar had aangebracht ging de pose tijd in.. 15 minuten. Na de 15 minuten kijken we altijd of de krul goed er in zit. Zo niet doen we nog 5 minuten en dan kijken we weer. Als de krul er  een maal goed in zit dan gaan we spoelen bij de wasbak. Als het spoelen klaar is dan beginnen we aan het neutralisatie proces en daarna gebruiken we een nabehandeling. Zo! klaar met de permanent. 
Maaar...
Dan moet er nog geknipt worden. Bij deze mevrouw moesten alleen het hoognodige eraf. Ze heeft al een kort koppie dus ook wel logisch. Ik ben begonnen met het knippen & natuurlijk kon ik het weer niet laten om in  m'n vinger te knippen -___- 
Nadat ik alles had geknipt en het was nagecheckt door mevr. Gaskin ben ik de versteviging gaan halen voor het watergolven. Toen ik dit had gehaald heb ik het op het haar aangebracht en daarna ben ik begonnen met watergolven. Deze mevrouw heeft een kort koppie dus dan is dat zo gedaan. Toen de watergolf er in zat moest ze 20 minuten onder de droogkap. Na de 20 minuten gaan we de wikkels eruit halen en het haar opkammen.
En ja, dan is je ochtend alweer bijna om. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten