donderdag 6 juni 2013

model knippen en föhnen


Vandaag waren er weer modellen in onze klas. 
Ik heb nu voortaan een standaard plekje in de klas. Ik vind het fijn en handig om dicht bij de wasbakken en de droogkap te zitten. Overigens lekker op een hoekje. Dit werkte meteen al in zijn voordeel deze dag. 

De lerares was even weg maar de modellen kwamen al naar binnen lopen. Niemand had het door maar een vrouw kwam meteen al naar mij toelopen. Deze dag wilde ik toch sowieso al een model gaan knippen dus dit kwam goed uit. Ik wist nog niet wat ze wilde gedaan hebben met haar haren. Nadat ik haar jas had opgehangen en haar had geïnstalleerd bij mijn plekje, heb ik eerst gevraagd wat ze gedaan wilde hebben. Ik had geluk. Deze vrouw wilde gewassen en geknipt worden! Ik ben snel even handdoeken gaan halen en daarna heb ik haar haren gewassen bij de wasbak. 















Toen ik dit had gedaan en we weer terug waren bij mijn plekje heb ik gevraagd wat de bedoeling was om met haar haren te doen. Ze wilde er een flink stuk vanaf. De bakkebaarden in een puntje. De nek partij wat korter dan de rest. 

Dit heb ik dan uiteindelijk ook gedaan. Ik had tijdens het knippen een leuk gesprek met mijn model. 

Het was een hele aardige/gezellige dame. Na het knippen heb ik haar gevraagd of ik het haar ook in model mocht föhnen. Ze had gelukkig nog wel tijd en toen heb ik het ook  nog geföhnd. Het eind resultaat was prachtig vergeleken bij wat binnen kwam. Maar juist als je goed het verschil ziet geeft dat veel voldoening voor het verrichte werk.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten