maandag 10 juni 2013

model permanent

We zaten in een ander lokaal vandaag. Een groter lokaal omdat, ons eigen lokaal bezet was. Dit maakt natuurlijk niets uit. We hadden klanten vandaag. 2 permanent klanten, een verf klant en wat knippers. Ik heb uiteindelijk 1 van de 2 vrouwen die gepermanent wilde worden genomen. Ik had nog een permanent nodig voor mijn toets dus dat kwam goed uit. 


Voordat ik ben begonnen heb ik eerst een DAB-plan ingevuld. Zo kwam ik erachter wat de wens was van mevrouw. Ze was een week geleden ook al voor een permanent gekomen maar die was er al een eind uit. Ze wilde een fijne krul. Doordat ze me dit vertelde wist ik meteen welke wikkel grote ik moest gebruiken. Nadat ik alles had klaargezet ben ik begonnen. Ik hoefde haar haren niet te wassen omdat ze het die ochtend nog gewassen had. Het voelde ook niet vies/vettig aan. 
Deze mevrouw was al eerder gepermanent en daarom moest ik er een voorbehandeling product in doen. Wij hebben op school hiervoor een pre-perm. Dit moet je in het haar spuiten dus is heel makkelijk te gebruiken. Nadat ik dit had gedaan heb ik het goed nat gespoten. 

Toen ben ik begonnen met het wikkelen. Dit deed ik sneller dan ooit. Terwijl ik dit niet eens door had. Iets langer als een halfuurtje heb ik erover gedaan. Het ging zo snel en simpel. We hadden ondertussen een leuk gesprek. Ik denk dat ik daardoor ongemerkt zo snel aan het wikkelen was. Ik was helemaal verbaasd. haha.

Nadat ik alle processen had gedaan van de permanent zag ik dat de krul er super goed in zat! Toen ik het nabehandeling's product had gebruikt ben ik het haar gaan knippen. Er mocht overal wel een cm vanaf. Alleen de zijkanten en achterkant mochten wat korter dan de bovenkant. Dit had ik gedaan. Ook heb ik het haar uitgedund want, deze vrouw had heel dik haar. 
Na het knippen heb ik mousse in het haar aangebracht zodat ik het kon gaan föhnen. Ik heb met mijn kleinste borstel het haar geföhnd. 


Uiteindelijk ben ik vergeten een eind foto te maken maar mevrouw is tevreden weggegaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten