maandag 1 juli 2013

model Mirjam

Vandaag kwam Mirjam ( m'n lieve schoonzus ) naar school. Erg leuk en lief dat ze op haar vrije dag een middagje naar Rotterdam kwam om haar haren te knippen + föhnen. :) 

Om kwart over 1 begon de les. Heb toen eerst haar haren gewassen en daarna ben ik begonnen met het knippen. Ze twijfelde of ze laagjes in haar haren wilde of dat we het op 1 lengte zouden houden. Uiteindelijk hebben we het toch op 1 lengte gehouden omdat, haar haren dan het vol

st vallen. Een 1 lengte knippen is 1 van de snelste en makkelijkste kniptechnieken. Ik was dan ook zo klaar met het knippen. 
Na het knippen ben ik het haar gaan afdelen voor het föhnen. Ik wilde meer volume in haar haar creëren omdat, het haar van zichzelf stijl valt. Om die reden heb ik gekozen om het haar met bouclé clips vast te zetten. Dit werkt als volgt: Je maakt het haar opnieuw nat als het droog is. Dan begin je in de nek. Hier pak je een kleine pluk haar en die föhn je met een ronde borstel. Wanneer deze helemaal droog is rol je de pluk als het ware op en dan zet je 'm vast. Dit herhaal je bij elke pluk over het hele hoofd. Ik moet zeggen dat deze techniek best veel inspanning kost maar, het eind resultaat is altijd de goedmaker. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten