woensdag 11 september 2013

eerste school dag. klas 2 K

Vandaag hadden we onze eerste lesdag na de zomervakantie. Eergisteren was ik vrij, gisteren had ik stage & vandaag ons eerste les dagje. 

We hadden vandaag eerst praktijk ( 08.30-11.30 / 12.00-14.00 ) en daarna een uurtje Engels. Nadat we kennis hadden gemaakt met onze nieuwe lerares ( mevr. Kouwenhoven ) kregen we te horen dat er 's ochtends een stuk of 15 klanten zouden komen en 's middags weer. Dit was voor ons echt even shocking. We hadden in de eerste klas vaak niet eens 10 klanten op 1 dag. Nu gewoon 30 op een dag! Wel gaaf.. net zoals in real life in een salon. 
De eerste klanten kwamen om kwart voor 9. Ik had een mevrouw om te knippen. Eerst heb ik haar haren gewassen. Daarna nadat ik wist wat de wens was van mijn klant ben ik begonnen met knippen. Ze had haar haren op  1 lengte en dit wilde ze ook graag zo houden. Wel mocht er een flink stuk af. 
Aangezien een 1 lengte lijn het makkelijkste is wat er is om te knippen was dit zo gebeurd. Ook de pony van mevrouw was niet moeilijk. Nadat ik helemaal klaar was met het knippen heb ik het haar nog geföhnd. Iets over 10 was ik klaar. Al mijn andere klasgenoten waren ook vrij snel klaar met het knippen. Toen de klanten weg waren gingen we de ochtend even met elkaar door nemen. 
De lerares gaf mij als enigste een compliment. Ze zei dat ik het heel goed zelfstandig had gedaan en dat ik mijn klant als enigste netjes naar huis heb laten gegaan. Dit had ik nog niet eerder mee gemaakt dus dit zorgde wel voor een smile op mijn gezicht. Lekker begin! 

Hierna mochten we pauze gaan houden.


Om 5 voor 12 moesten we weer terug zijn in het lokaal om de klanten van 12 uur te ontvangen. Ik had een mevrouw die kwam voor een deel permanent ( alleen het scalp gedeelte ). Het wikkelen ging eigenlijk beter dan verwacht na de vakantie en het zat er binnen no time in. Aangezien we maar 2 uurtjes tijd hadden kwam dit goed uit. Na het hele permanent proces moest ik natuurlijk ook het haar knippen. Na het knippen heb ik het ook nog geföhnd. Ik was goed op tijd klaar. 
Na dat ik mijn klant bij de lift had gebracht ben ik naar de les Engels gegaan.


Ik moet zeggen dat ik nu behoorlijk moe ben. Ik moet natuurlijk weer in het ritme komen en gelijk al klanten met een lange behandeling kost veel energie voor mij. Natuurlijk laat ik dat niet merken wanneer de klant bij mij in de stoel zit. Ze zijn beide netjes en tevreden naar huis gegaan. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten