donderdag 12 september 2013

praktijk les

Vandaag zijn we weer begonnen om 08.30. Weer hadden we les tot 2 uur met daar tussen in een halfuurtje pauze. 

Vanochtend heb ik een man geknipt. Het standaard model wat ik vaak voorbij zie komen op school dus vrij makkelijk. Aangezien ik dat model al meerdere keren heb geknipt. Toch zie je soms nog wat dingen over het hoofd. Hier kom ik achter wanneer ik de lerares mijn klant laat controleren. Natuurlijk verbeter ik het meteen. 

Het is fijn dat we dit jaar een andere lerares hebben want, zij heeft weer andere knip manieren als mijn lerares van vorig jaar. Hier kan ik weer van leren en zelf uitzoeken wat ik uiteindelijk de beste manier vind. 

Nadat meneer tevreden was weggegaan, kregen wij pauze. Weer moesten we om 5 voor 12 terug zijn. De eerste klanten kwamen binnen om 12 uur. 


Er kwam weer een deel permanent klant binnen. Mijn lerares riep mij om deze klant te doen ( blijkbaar was ze tevreden over mijn deel permanent van gisteren ). Dit vond ik geen probleem aangezien het gisteren ook echt goed was gegaan. Ook deze deel permanent zat er snel in. Alleen nadat ik klaar was met het proces wilde mevrouw ipv geföhnd gewatergolfd worden. Hier zou best veel tijd in gaan zitten en dat zouden we niet redden. Dus heeft mevr. Kouwenhoven deze dame geknipt en gewatergolfd voor mij. Deze mevrouw was zo tevreden over mij dat ze mijn naam en telefoon nummer wilde zodat ze me over 6 weken zou kunnen opbellen voor te knippen. Ik begin dus ook vaste klantjes te krijgen nu op school. Erg leuk! ( ben helaas vergeten het eind resultaat van deze mevrouw te fotograferen. ) 


Toevallig was er deze middag ook een meneer ( zie onderste foto )bij 1 van mijn klasgenoten die ik eerder had geknipt. Hij was heel tevreden over mij toen en wilde het liefst door mij geknipt worden. Maar aangezien ik bezig was met de permanent behandeling kon dit niet. Ook hij wilde mijn naam weten voor de volgende keer. Leuk,Leuk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten