donderdag 19 september 2013

vervanging praktijk les 2

Ook vandaag hadden we dus een vervangende lerares. Dit keer mevr. Oversier, wij hebben vorig jaar van haar burgerschap gehad tot ze met zwangerschapsverlof ging. Het was erg leuk haar weer te spreken. Maaaar, eerst aan de bak natuurlijk!

Er waren weer een paar  modellen. Ik had een mevrouw die nodig geknipt moest worden. Deze mevrouw had hele dode punten. Het ziet er dan zo onverzorgd uit! Het bleek ook al een tijdje geleden te zijn geweest dat het geknipt was. 
Ik ben al snel begonnen met knippen en ik moet zeggen ik was weer snel klaar ook. Deze mevrouw had van zichzelf dun en weinig haar. Ook wilde ze het haar op 1 lengte wat voor mij het makkelijkst en snelste is om te knippen dus we waren al snel klaar. 
Haar pony droeg ze opzij toen ze binnen kwam. Voordat ik begon met knippen heb ik haar eerst meerdere opties laten zien van hoe zij haar pony kan dragen. 
Ze vertelde aan het begin al dat ze nooit haar pony recht naar voren droeg maar altijd opzij. En wat denk je.....  ze is met een rechte pony naar huis gegaan! en ook nog eens dik tevreden! 
Het is zo leuk om klanten ook iets te leren en mee te geven van wat je zelf hebt geleerd. Of wat je uit eerdere ervaring weet. 

Ik moet zeggen na het knippen en het controleren van mevr. Oversier. Voelde het haar opeens heel vol aan in plaats van futloos en slonzig.  Dit merkte ze zelf ook wel toen ze met haar handen door haar haren heen ging. Ik heb deze mevrouw dus ook gezegd dat ze echt regelmatig naar de kapper moet komen en er tijd voor vrij  moet maken. Het is gewoon zonde om er zo onverzorgd bij te lopen. In een halfuurtje zijn de puntjes eraf en ben je weer opgefrist! 
Na de controle heb ik het haar nog even droog geföhnd en toen is mevrouw weer terug naar huis gegaan. 
Weer een tevreden klant. :) :) :)
















( linker foto; hier zie je heel goed en duidelijk de dode punten die er onderuit steken in dunne draadjes. rechter foto; hier zie je het uiteindelijke resultaat. Alles netjes even lang en veel voller als de linker foto. )


Na deze klant moest ik nog als opdracht van de lerares een creatieve permanent verzinnen en uitoefenen op mijn kop. Aangezien ik het wel grappig eruit vond zien heb ik hiervan foto's van gemaakt. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten