woensdag 10 juli 2013

stage model Joanne


Vandaag is Joanne met mij mee geweest naar stage! Dit stond al een maandje vast dus we keken er allebei naar uit. Om 10 voor half 9 waren we gearriveerd in Oude-tonge dus ruim op tijd. Ik kon nog even een wasje aan zetten daarna ben ik begonnen met haar haren te wassen en knippen. 
Ik heb Joanne haar haren al vaker geknipt dus dit kon ik helemaal zelfstandig doen. Toen ik klaar was heeft Sandra het gecontroleerd. Er waren nog wat puntjes die ik na moest gaan en dan was het goed. 

Toen ik het knippen had verbeterd ben ik de folies en verf gaan klaar maken voor de highlights. 
Ik heb ook al vaker gehighlight dus ook dit kon ik zelfstandig uitvoeren. De vorige keer hadden we de highlights door het hele haar gedaan met als resultaat dat je het eindelijk niet goed ziet. Nu heb ik de highlights alleen maar op de scalp geplaatst zodat je duidelijker ziet dat Joanne wat lichter is als eerst. 
Nadat ik alle highlights had ingezet ging de pose tijd in. Ik heb haar een bakje thee gegeven en de 'vriendin' om te lezen. Ondertussen ben ik een andere klant in de salon haar verfje gaan uitspoelen. Nog niet alles mocht uitgespoeld worden bij deze mevrouw. Toen ze klaar was ben ik de onderste highlights van Joanne eruit gaan spoelen. Daarna moesten de andere nog even intrekken dus ik kon ondertussen de afwas doen. Collega Bettine heeft de andere klant verder uitgespoeld uiteindelijk. ;) 
Na 5 minuten ben ik gaan kijken naar de bovenste highlights. Ook die waren nu goed dus ik kon alles uitspoelen en wassen.

Ik wilde haar haren graag nog föhnen zodat ze echt anders wegging als dat ze binnenkwam. Het was veel werk maar het eind resultaat was het wel waard!
( de foto's zijn het eind resultaat )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten