woensdag 22 januari 2014

heer en dame knippen

Vandaag hadden we zoals gewoonlijk weer praktijk van 10 tot half 5. Vanmorgen heb ik een heer geknipt. Vanmiddag een dame. Met de heer was ik al snel klaar. De dame wilde iets heel anders.. Meestal weten klanten die komen helemaal al wat de bedoeling is en vaak hebben ze al een idee in hun hoofd voordat ze bij ons aankomen.
Deze mevrouw liet het volledig aan mij over. Weer eens wat anders.. wel lastig. Ze draagt het nooit los en heeft altijd een staart of een opgestoken knot. Toch gaf ze al wel aan dat er zo´n 10 cm af mocht. 
Zo ben ik begonnen met het knippen van de contourlijn. Alles op 1 lengte. 
Later heb ik er nog wat lange lagen in geknipt om een voller effect te krijgen. Tijdens het knippen zei ze dat als ze weg ging ze het toch wel weer in een staart zou doen. Uiteindelijk na het knippen had ik het nog een beetje gefòhnd. Niet helemaal in model maar wel even met de ronde borstel het haar gepolijst en de onderkant naar binnen gefòhnd. Eindstand ging ze toch maar met los haar de deur uit.. En ze was heel tevreden want, nu zag je haar grijze haren nog beter als eerst... Ik hoor ook dat niet vaak.. dat mensen willen dat je de grijze haren goed ziet. Deze mevrouw was er heeel trots op.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten