donderdag 14 november 2013

dame creatieve permanent

Vandaag had ik een dame om te permanenten. 
Ze was al erg vroeg op school dus ik ben dan ook meteen begonnen. Ik moest nog wel even al mijn spullen bij elkaar pakken maar daarna zijn we begonnen.
Eerst het haar wassen. Daarna heb ik de wikkel grootte bepaald. Toen heb ik bedacht welk patroon ik ging wikkelen. Dit was nog best even lastig want het moest een creatieve wikkeling zijn en je hebt snel de neiging om een standaard wikkel patroon te wikkelen. Maar goed na dit even te hebben overlegd met mijn lerares ben ik dan begonnen met wikkelen. 

Het duurde iets langer dan normaal want sommige haren waren zo kort dat de wikkels er weer uit vielen. Deze mevrouw had voorheen altijd een deel permanent. Dus het haar was daar ook naar geknipt.. oftewel de bovenkant en achterkant lang. Het haar langs de contourlijn was dus echt maar een paar cm. Kon het bijna niet vast pakken.. Tsja dan is het lastig om te wikkelen. Mevrouw had wel voor een hele permanent dit keer betaald want ze wilde ook een hele.. Dus toch maar even de lerares erbij gehaald toen ze er op bepaalde plekjes al voor de 3e keer uit vielen.
Haar lukte het wel bij een paar om ze er wat strakker in te krijgen. Na het hele permanent proces heb ik het haar ook nog geknipt en geföhnd. 


Dit alles werd afgetekend voor mijn volgende deel ( en laatste ) portfolio. Super tof dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten