donderdag 3 april 2014

mevrouw geverfd, geknipt & geföhnd + man geknipt.

Vandaag wilde ik nog wat oefenen voor mijn opsteek examen. We gingen met het opsteek groepje op tijd alle vlechten en een opsteek kapsel oefenen. Maar na 2 vlechten kwamen er opeens een heleboel klanten binnen. Wij mochten geen klanten doen dus werden er meiden uit een andere klas gevist omdat, wij toch echt nog even moesten oefenen. Uiteindelijk kwam hier voor mij alsnog niks van terecht want, ik moest een eerste jaars helpen met het verven van een mevrouw. Samen hebben we allebei een gedeelte ingezet en daarna ging zij weer terug naar haar klas. De mevrouw moest ook nog geknipt en geföhnd worden dus dat heb ik gedaan. 
Uiteindelijk was de kleur wat roder uitgevallen dan dat de bedoeling was. Ik zelf was overigens er niet bij toen ze besloten die kleur te nemen want het meisje had de kleur al klaar staan. Als ik erbij was geweest had ik zeker ook niet voor zo een felle kleur gekozen. Waarschijnlijk is er een miscommunicatie geweest tussen beide of was de mevrouw niet heel duidelijk in wat ze wilde. Waardoor er een beslissing is genomen die niet juist is.
Dit begrijp ik van het meisje heel goed want in het eerste jaar ben je nog niet zo ver dat je er over nadenkt hoe en wat. De klant kiest een kleur en die willen ze. Maar of het kan en gaat en staat (!) word niet naar gekeken. :) 
De foto's zijn alleen van het eindresultaat. 



Nadat deze tevreden klant weg was gegaan kwamen er nog meer klanten binnen lopen. Er was weer eens niemand die enthousiast gelijk naar voren kwam dus heb ik een meneer geknipt. 

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten