woensdag 18 december 2013

heer tondeuse

Vandaag heb ik gefaald..Voor het eerst een zichtbare fout gemaakt.. 

Er waren al modellen gekomen en ik had bewust niemand genomen om weer eens wat nieuwe dingen te leren. Ik kan wel leuk elke week een model doen maar, ik mis daardoor wel de leerstof van dat moment die word aan geleerd aan mijn andere klasgenoten.Nou leer ik van modellen knippen/snijden/föhnen ook wel nog steeds maar toch. 
Ik was dus lekker op mijn kop aan het oefenen toen Marjan van de balie de klas in kwam lopen met een meneer. Ik vertikte het in eerste instantie omdat, ik nu echt is een keer wat wilde oefenen. Maar natuurlijk vertikte de rest van mijn klas het ook zoals gewoonlijk. Dus heb ik toch maar deze meneer aangenomen. 
Eerst even de gel eruit gewassen. Daarna begonnen met behandelingsplan op te stellen. Vragen stellen van wat de bedoeling was. Toen dit eenmaal duidelijk was ben ik begonnen. De zijkanten en achterkant mochten met standje 1 van de tondeuse. Daarna de bovenkant. Een stuk korter en het moest natuurlijk overlopen. 
Ik wilde dit op mijn eigen manier doen dus met schaar en kam. Mijn lerares wilde mij iets anders aan gaan leren. Namelijk.. tondeuse en kam. Ze had de ene kant voorgedaan toen mocht ik de andere kant doen. Nou moest ik beginnen met een opzet kam.. hierbij kan weinig mis gaan. vanaf de achter kant omhoog. Daarna moest ik dit herhalen zonder opzet stuk alleen dan niet vanaf de achter kant. Alleen meer zwevend met de kam door het haar.. Waarschijnlijk door het gesprek or whatever.. herhaalde ik dus de manier MET opzetstuk.. alleen zat ie der nu niet op.. 
Nu was het haar gelukkig al heel kort aan de achterkant. maar nu zag je wel een vierkant hakje. Snel mijn lerares erbij geroepen.. zij heeft het gelukkig helemaal kunnen herstellen.
Uiteindelijk zag je er niets meer van alleen van heel dichtbij. Gelukkig was deze man zeker langer dan 2 meter.. dus alleen de andere mensen van 2 meter of langer zouden dit van dichtbij kunnen zien.. hahaha...
Ik ben heel blij dat ik tot nu toe deze meneer niet nog een keer ben tegengekomen... schaamte.. 




Na het middag eten heb ik bij Cynthia voor een intergrale opdracht een carmen set gezet. Hierbij de foto's van het eindresultaat.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten