vrijdag 16 november 2012

model Heleen


Vandaag 16 november is mijn zusje model voor mij geweest op school. Zij had speciaal hiervoor vrij gekregen van school. Té leuk! 



Ze kwam met mij mee om haar haren te laten knippen en te laten verven. 
Een paar weken terug had ze al een stuk van haar haren af laten knippen door onze 'toen nog' thuis kapster. Nu was het hoognodig om de puntjes eraf te halen! Om half 9 zijn we meteen begonnen. Ik heb eerst haar haren afgedeeld in een viervaks afdeling en daarna ben ik van start gegaan. Ruim voor de pauze ( 10 uur-half 11 ) was ik klaar. 


Daarna moest ik nog haar haren verven. Ze had haar haren een paar weken eerder al donkerder laten verven door mij, maar nu wilde ze toch weer lichter. Over een donkere kleur kan je lastig een lichtere kleur verven, omdat dan de kans klein is dat de verf goed uitpakt. Om deze reden heb ik bij haar highlights gezet. Dit ging ik voor het eerst doen. Een vriendin uit mijn klas heeft mij daarmee geholpen, omdat het niet 1 van de makkelijkste dingen is in het kappersvak. 
Onze samenwerking ging prima & het eindresultaat was dan ook fantastisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten